Řidiči na silnici I/20 mezi Plzní a Domažlicemi se už týden potýkají s komplikacemi, které jen tak neskončí. Rekonstrukce ve Stodě, která si vyžádala objížďku přes sousední Mantov, má trvat šest měsíců.

Ve směru na Domažlice jezdí vše přes stodské staveniště, v opačném směru pouze vše těžší než 12 tun. Lehčí vozy posílají oranžové značky do Mantova.

Ne všichni řidiči lehčích vozů ale značky poslouchají, a tak je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) po kontrolním dni na stavbě muselo znovu vyzvat, aby opravdu jezdili do Mantova a nezhoršovali situaci ve Stodě, kde průjezd řídí semafory.

Zároveň s tím ŘSD upozorňuje řidiče kamionů, že mají ještě jednu možnost, kudy do Plzně.

„Žádáme je, aby v případě tranzitu využívali objízdnou trasu po silnicích I/22 a I/27 od Draženova přes Domažlice a Klatovy na Plzeň. V tomto směru jsme učinili ještě další opatření směřující k větší přehlednosti dopravního značení,“ uvedl ředitel plzeňského ŘSD Zdeněk Kuťák.

Jednu úpravu provedli silničáři i přímo ve Stodě. Řidiči přijíždějící od Stříbra po silnici II/230 mohou teď odbočit do obou směrů, tedy na Domažlice i na Plzeň. Pokud tedy chtějí do Plzně, už nemusejí nejprve projíždět staveništěm a poté ještě mantovskou objížďkou.

Plzeňská teplárenská.
Teplárna se spojila s Plzeňskou energetikou a Danielem Křetínským