Z obrázku, který včera skýtalo rokycanské náměstí, by nikdo nepoznal, že na řadě je čas jindy tak rušných a plochu zaplňujících úterních trhů. Výrobky nabízelo pět prodejců!

„Překvapilo mě, jak je tu málo stánků. Pak mi došlo, že to asi souvisí se zavedením elektronické evidence tržeb," konstatovala Jitka Veselá, jedna z nakupujících. „Brala jsem muži k svátku u osvědčeného stánku zákusky, mají je dobré. Když mi vytiskli účtenku, docela mě to zaskočilo. Nejsem na to při trzích zvyklá," svěřila se Alena Mudrová.

„Je nás tu málo a nesouvisí to s počasím, dobře sedmdesát procent prodejců ukončilo kvůli EET činnost. Zbytek kolegů ještě zvažuje setrvání," konstatoval Karel Brůha. S tím, jak elektronické pokladny fungují, moc spokojený nebyl. Jak říká chvíli to šlape, chvíli ne.

S tím souhlasila i prodejkyně pečiva Natálie Eliášová. „Minulý čtvrtek nešel systém hodinu a půl. Jak mám dávat účtenky? V takovém případě jsem povinná je lidem do 48 hodin doručit. Jak to asi provést?! V pondělí se situace opakovala, podle operátora, který přišel dělat opatření, se prý vyskytla závažná chyba systému. Asi ano, protože jsem na něj čekala čtyři hodiny a chvátal, kolik má ještě klientů. Zaplatila jsem novou kartičku do EET, kam nahrál opět všechny nezbytnosti, a půlhodina započaté práce vyšla na čtyři sta. Pokladna je nová a už mě tím stála přes šest set. Hlavně, aby to fungovalo. Mám objednané zboží, musím ho prodat. Nemohu přijít o práci," obávala se. Posteskla si také, že firma, jež jim techniku prodala, peníze za vychytání ´vad systému´ vybírá, protože svaluje vinu na něj a internet.

„My už musíme EET mít, ale na místa, kde se točí a uniká nejvíc peněz, se to zatím nevztahuje," poukázal ještě na nesrovnalost Jan Horáček, prodejce od mini stánku s ovocem.

ČTĚTE TAKÉ: Odboráři nemocnice vyhlásili stávkovou pohotovost