Díky novému kolejišti budou moci stanicí projíždět vlaky až osmdesátikilometrovou rychlostí, tedy čtyřikrát rychleji než nyní, vzniknou dvě nová nástupiště a přibude další podchod.

„Jedná se o rekonstrukci složitých výhybkových konstrukcí a rozsáhlého kolejiště hlavního nádraží a navazujících úseků," přibližuje Jindřich Topol, výkonný ředitel divize Železniční stavitelství firmy Skanska, která bude zhotovitelem projektu za 1,7 miliardy korun (bez DPH).

Stavba zahrnuje také kompletní obnovu železničního spodku a odvodnění, výstavbu dvou nových a rekonstrukci dvou stávajících nástupišť. K již hotovému podchodu vedoucímu z nádražní haly do Šumavské ulice a dalšímu rozestavěnému ze Železniční ulice přibude ještě jeden, a to opět ze Šumavské. Modernizací projde i viadukt přes ulici U Prazdroje. Vše má být hotovo v březnu 2016.

Pokračují také na podzim započaté práce na stavbě železničního koridoru mezi Plzní a Rokycany. Díky 4,15 kilometru dlouhému tunelu pod vrchy Chlum a Homolka a narovnání trati u Klabavy se jízda mezi oběma městy zkrátí o osm až devět minut.

Už nyní je však zřejmé, že avizované dokončení stavby na konci roku 2016 bude mít minimálně půlroční skluz. „Mohutně probíhá archeologický výzkum, který nás brzdí v podstatě na všech tunelových stavbách," přibližuje Milan Majer ze Správy železniční a dopravní cesty, která je investorem stavby.

Dokončení ve středečním vydání Rokycanského deníku.