Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Železničáři nyní hledají, 
kam pošlou ušetřené miliardy

Plzeňský kraj – Modernizace trati mezi Plzní a Rokycany bude zřejmě stát mnohem méně, než byl původní odhad.

27.8.2012 6
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Filip Vlček

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), které rekonstrukci kolejí včetně vzniku nového tunelu u Ejpovic financuje, tak nyní hledá projekty, aby vyčerpala evropské dotace.

„Původně jsme počítali s částkou přibližně pět miliard korun za úsek s tunelem, díky výběrovému řízení bude cena nižší," potvrdil mluvčí SŽDC Pavel Halla. Přestože oficiální verdikt bude znám do dvou týdnů, mluví se o ceně nižší zhruba o 1,5-2 miliardy korun.

Jednou z možností, kde by SŽDC mohlo ušetřené peníze využít, je modernizace zhruba 174 přejezdů po celé republice za 1,2 miliardy korun. V Plzeňském kraji by se bezpečnost mohla zvýšit hned na pětadvaceti z 529 přejezdů. „Necelá polovina z nich je bez závor," upozorňuje Halla.

Podle něj je však pro čerpání peněz z Bruselu nutné nejen přidat výstražné zařízení a závory, ale také dokázat, že vlaky budou moci jezdit po úpravách na trati rychleji. Že vlaky nebudou muset zpomalovat kvůli nechráněným přejezdům. V praxi to znamená, že SŽDC musí najít vždy několik přejezdů za sebou.

Ačkoli závory bezpečnost zvyšují, nejsou všelékem. Zatímco loni se stalo sedm nehod, kdy člověk nebo auto nerespektoval spuštěné závory, za první letošní pololetí jich SŽDC registruje více než dvacet. Na bezpečné mimoúrovňové křížení (nadjezd či podjezd) však nejsou peníze. „Úprava jednoho přejezdu by vyšla na desítky milionů korun, modernizace zabezpečení na 6-10 milionů Kč," vyčísluje Pavel Halla.

Dalším projektem, který má nyní velkou šanci na realizaci, je rekonstrukce kolejí z plzeňského hlavního nádraží směrem na Prahu. „Kvůli špatnému stavu tu dnes i rychlíky musí jezdit jen 5-10 kilometrů v hodině," upřesnil náměstek hejtmana pro dopravu Jaroslav Bauer.

O tom, které projekty Správa železniční dopravní cesty nakonec vybere a zrealizuje, musí být jasno do několika měsíců. Peníze z EU totiž nelze čerpat kdykoli. SŽDC musí se stavbou začít už letos na podzim.

Trať Rokycany – Plzeň určená k modernizaci měří zhruba 21,2 kilometru. Úprava zahrnuje mimo jiné dvě přeložky dílčích úseků tratě, železniční stanici Ejpovice a Chrást u Plzně, včetně zastávky Klabava a Plzeň Doubravka. Součástí je i čtyři kilometry dlouhý tunel, který bude nejdelší v republice. Stavba má být hotova do října 2015.

Autor: Miroslava Tolarová

27.8.2012 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jakub Kindl

Plzeň nezvládla prodloužení, v Třinci bere bod

Špejbl’s Helprs se vrátili do Starých lázní

AC/DC Špejbls Helprs zamíří v sobotu večer do Volduch

AUTOMIX.CZ

Absurdní šikana? Český řidič platil pokutu za překročení rychlosti o 1 km/h

Doby, kdy čeští řidiči mohli nad postihy za dopravní prohřešky spáchané v zahraničí v podstatě mávnout rukou, jsou dávno pryč. Dnes totiž existuje velká šance, že si vás "najdou" i po navrátu do České republiky. Oznámení o pokutě vám přitom může přijít i po několika měsících. A co je mnohem důležitější, pokutu můžete dostat i za naprostou banalitu.

Rokycany byly v Tachově bez nároku

Rokycany – Vedoucí tým krajského přeboru nedal šanci exdiviznímu FC a navýšil už tak suverénní náskok.

Opustili nás

Rokycansko - V minulém týdnu nás opustili další občané

Exemplární trest pro plzeňského bombaře

Plzeň – „Dobrý den, já potřebuju oznámit, že v Plzni na krajským soudě vybouchne v jedenáct hodin bomba, na shledanou.“ To je věta, kterou před dvěma lety vyslovil Štěpán Paleček (39), a za kterou si odsedí čtyři roky za mřížemi.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení