Pokud v této době uvažujete o pořízení vozu kategorie SUV a chcte v něm převážet kromě partnera ještě třeba dvě děti a nějaká ta zavazadla, pak zkuste nejprve projít nabídku značek Hyundai, Kia, Suzuki, SsangYong nebo Citroën.

Na přehled aut i s jejich aktuálními cenovkami se podívejte do naší fotogalerie.

Dostupná, ale již o něco menší dva typy má nyní v nabídce Volkswagen. A pak je tu ještě fenomén - Dacia Duster. Ten je navíc ještě o více než sto tisíc korun levnější než srovnatelná konkurence.

Poměrně razantně se v současnosti na českém trhu projevuje korejský SsangYong. Ten letos stále stoupá na žebříčku nejúspěšnějších automobilových značek působících v ČR. Za první čtvrtletí mu díky prodeji bezmála devíti stovek aut patří třinácté místo.

Nejlevnějším automobilem Made in Czech Republic je nyní Toyota Aygo X
Nejlevnější auta na českém trhu: Do 400 tisíc jich je k mání 22 typů

SsangYong boduje u zákazníků velmi dobrým poměrem cena/výkon. Jsou (s výjimkou základní verze Tivoli) také dostatečně prostorné. Zejména to platí o modelu Tivoli Grand nebo o Korandu. V případě SsangYongu také u jedné z mála značek v této cenové kategorii je vždy na výběr pohon 4x2 nebo 4X4.

Totéž platí ještě například o všech modelech Suzuki. Tato japonská značka má v přehledu aut s karosérií SUV a cenovkou do 600 000 Kč hned tři auta. Ovšem plnohodotným rodinným autem může být zřejmě jen S-Cross. Vitara a zejména Ignis už jsou menší a dobře poslouží jen dvojici lidí.

Dobrý počin Citroënu

Z novinek, kterých by si lidé určitě měli všimnout, zmiňujeme Citroën C4X. Je to pořádný kus auta. Od předního po zadní nárazník měří 460 centimetrů a v zádi se ukrývá zavazadlový prostor s objemem 510 litrů. Dealeři ho nabízejí od 544 900 Kč.

Citroën C4X - první svezení
Citroën C4X je velký kus auta za dobré peníze. A na českých cestách nedrncá

Ani v základní výbavě to není žádný "chudáček". Bez nutnosti platit něco navíc je auto vybaveno například elektrickým ovládáním pro všechna okna, má zadní parkovací senzory, rádio s šesti reproduktory, kožený volant, automatickou dvouzónovou klimatizaci, LED světla vpředu i vzadu, mlhovky, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tempomat a třeba i asistenty pro udržování vozu v pruhu, nouzové brzdění nebo čtení dopravních značek.

Opravdu dobrou volbou pak může být vůz z titulní fotografie u našeho článku. Za necelých 580 tisíc korun získá kupující vůz vybavený stopadesátikoňovým zážehovým turbomotorem a manuální šestistupňovou převodovkou. V této verzi je samozřejmě pohon pouze přední nápravy.

Auto ovšem měří na délku přesně čtyři a půl metru a do kufru lze naložit až 577 litrů zavazadel.

Kdo má k dispozici jen přibližně pět set tisíc, tomu lze doporučit třeba Kiu XCeed (byť tuto hranici o necelých pět tisíc korun překračuje), případně Peugeot 2008, Yaris Cross, Opel Crossland nebo Škodu Kamiq. Ovšem prostorově se už uživatelé budou moci trošku uskromnit.

Vůbec nejlevnějším SUV na našem trhu (navíc s výrobou Made in Czech Republic) je za 342 000 Kč Toyota Aygo X.