„Dorazilo šestnáct žáků z šestých a sedmých tříd základních škol a čekaly je opravdu náročné testy, jedny z nejtěžších za poslední roky," prozradil za organizátory Dan Šatra.

Zatímco se skupinka potila u písemných testů, další trojice už poznávala rostliny a živočichy na reálných ´vzorcích´, jako byla například preparovaná ryba nebo mechy.

„Mimo testu je čeká poznávání dvacítky rostlin a stejného počtu živočichů. Poslední skupinka v laboratoři u mikroskopů poznává jehličnany podle nejrůznějších indicií. Kromě pohledu pod mikroskopem se můžou spoléhat například i na vůni a další vlastnosti vzorků," prozradila Milena Vatahová.

Společně s Šatrou také informovali o tom, že účast byla podmíněna vypracováním vstupního úkolu, kde k dispozici bylo na výběr hned ze čtyř témat a charakteristikou připomínal regulérní ročníkovou práci.

Nemálo zaměstnaní pak byli odpoledne s vyhodnocováním i samotní organizátoři. Sestavení výsledkové listiny zabralo několik hodin, a tak výsledky přineseme v dalším z vydání.