Stovky lidí ovšem zamířily i do areálu v centru Břas. Tréninkové hřiště fotbalistů Primalexu se stalo odstavnou plochou pro letitou i současnou techniku. Dorazil samotný Švejk s C.K. šramlem, prezentovali se hasiči a ti domácí předvedli neplánovaný výjezd kvůli transportu pacienta. Návštěvníci obdivovali skvěle udržované automobily tuzemské i zahraniční výroby, mohutné vojenské defilé a v několika stáncích převažovalo zaměření na železnici.

Nebylo to nic překvapivého, neboť největší atrakcí bylo oficiální zprovoznění stanice Břasy. Otec a syn Mikudíkové tu během necelých tří let odvedli obrovské penzum práce. Nejdříve byly na řadě terénní úpravy s vykácením náletových dřevin. Následovala stavba budova, která vznikla z vyřazené montážní buňky, dovezené z Ejpovic.

Zdroj: Deník/Václav Havránek

Stylová stanice se podobá skutečným nádražním domkům. Je propracována do nejmenších detailů včetně interiéru s dobovým stolem a telefonem nebo venkovních cedulí. Nechybí ani květiny před vchodem nebo červenožlutě natřené lavičky. „Až pak jsme mohli pokládat první koleje. Ovál je dlouhý zhruba 50 metrů a na poslední chvíli nám kolegové z Plzně zapůjčili mašinku pro jízdy malých pasažérů,” usmíval se rodinný tým.

Mikudíkové ovšem pokračují dál a výzvou jsou pro ně vlastní lokomotivy. Jedna z nich má být parní a druhá bude nejspíše elektrická nebo dieselová. Každá by měla uvézt tři až čtyři malé vagónky, které přepraví až pět cestujících. „V horizontu dvanácti měsíců chceme dokončit i velký okruh. S pěti kolejemi, výhybkami, nástupiště a malým depem,” odtajnili stavitelé nejbližší plány.