Z dnes už neexistující železniční stanice čtyřkolák odtáhl většinu vagónů Legio-vlaku 2020 do depa v Rakov-níku. Unikátní soupravu (dnes zamíří do Plas) využili filmaři při mapování cesty československých legionářů během první světové války. „Pustili jsme se do projektu ve spolupráci s Českou televizí a Československou obcí legionářskou. Už jsme navštívili Itálii, Francii, Ukrajinu a teď jsme chtěli do Ruska, jenže kvůli zdravotní situaci to nejde. Záměr projet Bajkalsko-amurskou magistrálu jsme museli oželet,“ vyjádřil se režisér Jakub Tabery a zároveň vnuk slavného barda Zdeňka Štěpánka.

Náhradou se tudíž stal dnes už nevyužívaný prostor se zarůstajícími kolejemi a letitou budovou. Poslední vlak tu projel v roce 2012 a spoje se přesunuly na novou trať o pár desítek metrů dál. Posléze objekt z roku 1913 koupil za necelý milion australský muzikant Jamison Young. „Máme obrovské štěstí, protože partner z druhé strany zeměkoule je pro nás skvělým parťákem,“ dodal Tabery.

Sobotní scénář obsahoval rekonstrukci čeljabinského incidentu a střet bolševiků s legionáři. Navíc se ozývala střelba a detonace, protože štáb mohl využít expanzní typ kulometu či ruské dělo Putilov. Pochopitelně se slepými náboji, ale skupina padesáti komparzistů z celé republiky si i tak přišla na své. „Zadarmo a s výběrem dovolené jsou tu chlapi z celé republiky. Z Plzeňského kraje zejména příslušníci Hraničářského praporu VI sibiřských úderníků. Přijeli z Plzeňska a Domažlicka,“ zdůraznil za obec legionářskou Jiří Charfreitag. To už kolem nás prošel herec Jiří Dvořák, který je průvodcem několikadílného pořadu: „O historii se zajímám všeobecně. A do části dějin o legiích jsem se doslova ponořil.“