Jednoduchý trik pro zisk desítek milionů měsíčně. To je podle zákazníků na Rokycansku letošní rozšíření nabídky produktů ČEZu pro malé odběratele. Firma je automaticky přesunula do tarifu Comfort a za ten si zákazníci měsíčně připlatí na elektroměr 10 korun plus DPH. V základním tarifu Basic je mohou ušetřit.

„Mně se Basic vyplatí, máme pět elektroměrů,“ konstatovala paní Jana, jejíž plné jméno je redakci známo. Comfort je výhodný jen pro ČEZ, tak hovoří i v současnosti šířená e-mailová zpráva. Firma ji dementuje jako nepravdivou. Nicméně vhodnou volbou z trojice produktů, nazvaných Comfort, Basic a Exclusive, mohou někteří zákazníci ušetřit až několik stokorun ročně.

Podle mluvčího skupiny ČEZ pro západní Čechy Martina Sobotky má firma zhruba 3,5 milionu malých zákazníků. Ty všechny firma s Novým rokem převedla do řady Comfort. Nezměnil se tak dosavadní rozsah obsluhy ani cena. „Do konce loňského roku jsme nabízeli jediný produkt, teď mají zákazníci ve třech produktových řadách možnost volby,“ sdělil mluvčí Sobotka s tím, že konzervativním uživatelům, kteří využívají volání na zákaznickou non-stop linku nebo návštěvu kontaktního centra, doporučuje tarif Comfort. Basic oproti Comfortu ušetří. „Vyplatí se uživatelům internetu. Kdyby všichni komunikovali po síti, zlevní náklady na zákaznické služby,“ řekl mluvčí, podle něhož je tento tarif zajímavý také pro odběratele, kteří mají více elektroměrů. Jako paní Jana.

Elektronickou komunikaci firma nabízí zdarma, některé služby zákanických center a zákaznické linky jsou ale zpoplatněny. „Porucha je zadarmo, stejně samoodečet. Naopak kontakty vyvolané zákazníkem jsou placené,“ upozornil Sobotka na úskalí Basicu. Telefonát v tomto případě ČEZ zpoplatní 35 a návštěvu centra 50 korunami. K tomu je třeba připočítat ještě daň z přidané hodnoty.

Exclusiv pak nabízí rozšířené poradenství v energetických úsporách, např. výběrem spotřebičů nebo doporučením zateplení domu. Pevná měsíční cena elektřiny je pak zvýšena. „Speciální poradenství se vyplatí těm, kteří plánují například stavbu nebo rekonstrukci domu včetně elektrických rozvodů,“ doporučil mluvčí. Změnit tarif a využít tak nabízenou vožnost volby lze například na www.cez.cz nebo na zákaznické telefonní lince 840 840 840.