Dva roky strávila Kateřina Hubertová z Rokycan sestavováním luxusních (alespoň podle finální ceny) kol Favorit. Kdysi proslulá značka vstávala z popela, jenže nyní opět zkrachovala.

„Strávila jsem tu dva roky pod křídly společnosti Favorit Manufacture, které šéfoval slovenský podnikatel Richard Galovič. Musím říci, že mzdy byly vypláceny včas až do ledna letošního roku. Celé čtvrtletí jsme pak vlastně zůstali bez peněz. To už nás prý vlastnil Pavel Sedlák a jeho RC Orange. Obratem jsme obdrželi výpovědi, ale obrátili jsme se na úřad práce a vyšlo to. Takže dluh je srovnaný a desítka zaměstnanců přešla prakticky ve stejném objektu pod jinou firmu. V čistém prostředí a bez všudypřítomného karbonu,“ vyjádřila se paní Kateřina.

Na bicyklech z areálu poblíž nádraží vyrůstaly před sametovou revolucí generace Čechů. Pokud tedy kola sehnali, neboť šlo o výrazně úzkoprofilové zboží. Po roce 1989 zprivatizovaná firma nezachytila nástup levných strojů z dovozu a stále populárnější začala být horská kola.

Favorit šel zákonitě ke dnu a až v roce 2011 se Galovič rozhodl, že značku oživí. Za pět milionů korun a s pečlivými přípravami. Díky státní dotaci se povedlo a každý kus, zpočátku vyráběný v Jeseníku a poté v Rokycanech, byl vlastně originál. Pochopitelně s příslušnou cenou, které se pohybovaly i v šestimístných částkách podle požadavků zákazníků. Design zůstal originální, ovšem novinkou měl být karbonový rám a nejmodernější součástky.

Dnes už bývalí pracovníci Favoritu jsou přesvědčeni, že podnikatel Sedlák mohl být klasickým bílým koněm. Figuruje totiž ve více než stovce firem. Padesát jiných společností s jeho jménem už bylo z obchodního rejstříku vymazáno.