Nebyli jsme proti spojení škol, ale nespravedlivé podceňování žáků z ulice Míru roztrpčí,“ uvedla Vlasta Hlav– sová. Místostarostka Marie Hlávková pak informovala, že ze záměru fúze zatím sešlo. Do ZŠ ulice Míru přibudou žáci z TGM bez slučování. „Jednalo by se o dvě třídy z prvního stupně a družiny,“ upřesnila místostarostka. V současnosti nejmodernější rokycanská škola, po komplexní rekonstrukci otevřená od počátku března, je totiž poloprázdná. Za tři roky, po které trvala záchrana budovy, žáků ubylo.

„To si nikdo neumí představit, jaké provizorium tři roky naše děti prožívaly, a přitom dosahovaly úspěchů i v rámci regionu. Za to si spíše zaslouží pochvalu a učitelé s nimi. Podceňování však rozhodně ne!“ zaznělo. „Je nefér, aby se na tak šikovné děti koukalo jako na druhou ligu,“ konstatovala Hana Schwarzová. „Navíc nechápu, jak rodiče ze ZŠ TGM mohou srovnávat školy, když neznají obsahy jiných výukových programů, ani učitele. Jejich petici nelze brát za bernou minci, není podložena pádný– mi argumenty,“ zdůraznila.

„Dospělí, beroucí se za samostatnost TGM, poukazují na vysokou úroveň svých dětí a výjimečnost školy vzhledem ke specializaci na jazyky a průpravu pro další vzdělávání. Mají ji za vysokou. Jsou přesvědčeni, že sloučením s touhle školou by došlo ke snížení celkové kvality výuky na úkor jejich dětí. To je degradace těch našich,“ zlobili se přítomní.“

„Chápu, že každý brání své dítě, ale jak tomu svému vysvětlím, že poukazují na ZŠ ulice Míru jako na špatnou školu?“ ptala se další z maminek. „V inspekčních zprávách, které město dostává, se nikdy neobjevilo, že by se některé z rokycanských škol vytýkaly nějaké chyby. Není tedy pravda, že bychom tu měli nějakou horší školu,“ zareagovala místostarostka Hlávková. Podle ní teď jen musí ulice Míru své výsledky a rozsáhlou mimoškolní výchovu více ´prodat´.

„Chyba byla, že se kdysi vyzvedla Masaryčka jako jazyková škola. Pro přijetí tam se dělaly testy schopností. To už je ale minulost! Mají už stejné žáky i výuku jako ostatní školy a u prváčků, kteří nastupují, nikdo nemůže vědět, jak budou dále prospívat,“ poukazovali rodiče na schůzce. „V ZŠ ulice Míru také nejsou problémy s jazyky. Vyučují se tu vyborně,“ namítali další. „Náš žák třeba vyhrál krajskou olympiádu z německého jazyka,“ upozornil ředitel ZŠ Josef Baum.

„Moje dcery navštěvují také tuhle školu, jsou tu spokojené a už dva roky po sobě například zvítězily v okresní olympiádě z anglického jazyka. A co se nyní týče vztahu žáků obou škol, myslím, že vše je to o dětech a rodičích a morálním kreditu, který jim vštěpujeme,“ řekla Deníku Dagmar Koucká. Vysoko oceňovala také individuální práci učitelů s žáky v ZŠ ulice Míru.

„Mám v ZŠ TGM kamarády mezi rodiči a nic proti sobě nemáme. Některé z maminek a tatínků tamních žáků si ale zakládají na někdejší pověsti školy a vštěpují to dětem. Důsledek se projevil v osočování těch našich,“ podotkla Radka Pěničková.

Přítomní se shodli, že už někteří žáci z ulice Míru ani nechtějí do společné jídelny v TGM chodit. „Když je vítá plakát – Nechceme spojení s podprůměrnými dětmi– nedivte se,“ namítala Hlavsová. „Jsme zásadně proti tomu, aby se na ZŠ ulice Míru poukazovalo jako na špatnou školu,“ požadují rodiče.