„Snažíme se o to už více než dva roky zejména kvůli studentům, kteří dojíždějí do škol. Autobusové a vlakové spojení do Rokycan i do Plzně je odtud výborné, a tak by bylo i výhodné. Ušetřili by,“ sdělil starosta Hrádku Jaroslav Perlík.

Zóna integrované dopravy nyní končí v železniční stanici Rokycany předměstí. „Nově bude prodloužena na trati Plzeň – Praha až do Mýta, rozšíří se o celé regionální tratě Chrást – Radnice a Rokycany – Nezvěstice,“ sdělila Marcela Benediktová z odboru dopravy plzeňského krajského úřadu. Změny se rovněž dotknou autobusové dopravy a další chystanou novinkou je přepracování současného zónového uspořádání. „Místo dvou velkých pásem vznikne více menších zón,“ doplnila Benediktová.

Jednou ze studentek, která by rozšíření integrované dopravy uvítala, je i dvacetiletá Jana. „Jezdím z Mirošova do Plzně. Musím si nyní koupit lístek do Rokycan, a pak ještě další. Ten už je v zóně. Takhle bych si pořídila jen jeden, s nímž bych se dostala až před školu,“ míní. Během pohybu po krajském městě, když musí několikrát za den přesedat, prý navíc tolik neutratí.

Rozšíření IDP podle Benediktové zjednoduší odbavování cestujících. „Vystačí jim totiž jedna čipová karta, kterou budou moci využít po celé trase integrované dopravy. Ať už pojedou autobusy, jež budou vybaveny novými strojky, či vlaky,“ vysvětlila Benediktová.

Projekt finančně podpoří Regionální operační program NUTS II Jihozápad.