Přijetí razantního řešení zavinily praskliny v konstrukci a odtržená mostovka. Nákladní vozidla tak místo přes Liblín čeká nepříjemně dlouhá objížďka vedená po trase Kralovice – Plasy – Kaznějov – Třemošná – Chrást – Smědčice – Břasy.

Obyvatelé městyse si na klidnější provoz už zvykli. „Naši spoluobčané, a jsou mezi nimi i klienti Domova sociálních služeb, absenci kamionů pochopitelně vítají. Při cestě kolem frekventované silnice nejsou vystaveni extrémnímu nebezpečí, že by je někdo ohrozil,“ zdůrazňuje starostka Ester Lipertová.

Místním tak snad ani nevadí, že musí docházet dál na autobus do Plzně, pro ten byla zřízena náhradní zastávka až na druhém břehu Berounky ve směru od Kozojed.

Ulice bez projíždějících kamionů si ještě budou nějaký čas užívat, ale nový most spojující Rokycansko a severní Plzeňsko už se pomalu začíná rýsovat. „Uvědomujeme si, že jde o jedno z významných dopravních spojení a chceme letos výrazně zapracovat na projektové dokumentaci. Navíc počítáme s výstavbou náhradního mostu, který budou řidiči využívat během kompletní rekonstrukce v roce 2024,“ má jasno náměstek hejtmana pro dopravu Pavel Čížek (STAN). Kraj zatím realizoval provizorní opravy a vyztužení, při plánované rekonstrukci se most rozebere, zůstanou jen oblouky a vybuduje se nová mostovka. Náklady se přitom pohybují kolem sta milionů korun.