Obyvatelům lokality pod polesím Čilina se to ale nelíbí. Chystají se proto na zmíněnou schůzku. „Výhledů tu už pár bylo a nikdy se nedotáhly do konce. Doufám, že se stavba té silnice nakonec neuskuteční,“ řekl Roman Polívka, který se tam před sedmi lety stěhoval z Plzně. Podle jeho slov za čistým vzduchem a klidem.

Nové propojení Hrádku a Rokycan by ale podle nových plánů neústilo na Šťáhlavskou silnici, mohlo by totiž pokračovat kolem Čiliny k dálnici na Plzeň. Podle majitelů tamních nemovitostí ale územní plán s ničím takovým nepočítal. „Zdálo se mi nelogické, aby klidovou zónou vedl obchvat, na radnici mi ale potvrdili, že se o jeho propojení s oblastí pod Čilinou uvažuje,“ řekla Světlana Váchová.

S rodinou zaměnila průmyslové severní Čechy za skoro rekreační oblast pod Čilinou. „Všichni, kdo tu bydlí, nebo se chystají bydlet, budou naštvaní, že mají pod okny malou dálnic,“ dodala Váchová. „Proč by doprava, která se může pustit na Šťáhlavskou, měla mířit na nás? Obyvatelé Šťáhlavské by to možná uvítali, ale sem chodí davy lidí na procházku. To by byla ztráta pro celé město. Cesta, na níž lze očekávat především kamiony, by přístup na Čilinu odřízla,“ zlobil se Martin Šebek.

„Je pravda, že napojení obchvatu na oblast v územním plánu není, ale není tam ani zanesen úmysl stavby pěti set domků, o nichž se teď mluví,“ konstatoval starosta Jan Baloun. Podle něj dal kraj zmiňované pokračování obchvatu pod Čilinu do plánu při úpravách záměru. „Vycházel ze studie a výpočtů, které vznikly koncem devadesátých let v rámci mikroregionu,“ objasňoval.

Znepokojené občany by zatím mohlo uklidnit, že stavba dopravního koridoru pod Čilinou zatím v úvahu nepřipadá. „Nevíme ani, zda bude potřeba. Je to pojistka, pokud by v budoucnu auta zaplnila a zneprůjezdnila Šťáhlavskou ulici. Pak by bylo možné to řešit a dopravu na Plzeň rozdělit,“ vysvětloval starosta.

„Rokycany potřebují místo cesty možná za miliardu korun místa k parkování. Proč nahrazovat Šťáhlavskou, na které je zatím docela klid? Ať tam naplánují protihluková opatření,“ řekl další z rozzlobených obyvatel dosavadní klidové zóny, Petr Krabec. Pro Ejpovice by nová verze dopravního uspořádání v Rokycanech znamenala změnu.

Nový koridor by se napojoval na silnici vedoucí obcí. „Pokud by se i u nás neudělal dopravní obchvat, o který žádáme – studii doplněnou soupisem majitelů pozemků má už kraj – zahltilo by nás to,“ mínil starosta Bohumil Volf. „Už teď přes nás, měřeno dole u bývalé hospody, projede za 24 hodin šest tisíc aut!“ zdůraznil.