Mezi nejcennější exponáty patří funkční model parního Buffreyova stroje z roku 1886. Do jeho konstrukce se s obrovským nadšením pustili tři přátelé a rovněž členové rokycanského Klubu historických vozidel, který celou akci připravil. Po pětileté práci konečně spatřil světlo světa, ale na premiérovou jízdu si ještě musí počkat. „O stroji jsem věděl už z dob, kdy jsem chodil na gymnázium, ale informace o něm byly povšechné. Až nedávno se mi do ruky dostala knížka o automobilech, díky níž jsem vystopoval, že Národní technické muzeum má výkresy potřebné pro jeho sestavení," líčil jeden ze tří iniciátorů nápadu Jaroslav Svoboda. Pak už chyběl jen krůček k tomu, aby se dlouholetý sen mohl stát skutečností. „Vyžádali jsme si všechny potřebné podklady a pustili se do toho. Samozřejmě jsme museli nastudovat i další materiály, aby vše bylo autentické, ale výsledek stojí, myslím, za to," doplnil. Kromě parostroje, který vlastní z jedné třetiny, se ve své osobní sbírce pyšní například Harlayem - Davidsonem 750 WLC z roku 1941 (vpravo na snímku). Právě tento kousek odstartoval jeho celoživotní vášeň pro historická vozidla. Svobodova sbírka dnes činí na devatenáct motorek.

Více přímo v Deníku.