Stroje nyní patří soukromým sběratelům. „Třeba my z těch vystavených vlastníme šest,“ sdělil spoluorganizátor akce a místopředseda Škodabus klubu Michal Kouba.

Návštěvníci, a hned v sobotu ráno jich dorazilo hodně, se těšili na klasické Karosy i jednoho zástupce značky Solaris. Autobusů sice bylo pozváné ještě víc, ale kvůli termínové kolizi s podobnými setkáními, všechny dorazit nemohly.

Pozornost poutala Karosa B961E společnosti Z-Group (ČSAD autobusy Plzeň). Právě tímto vozidlem se na sraz část cestujících dopravila, díky speciální lince, která vyrážela z plzeňské Doubravky. Tento kloubový autobus nepatřil plzeňským dopravním podnikům, ale ČSAD ho využívala k přepravě lidí mezi Kralovicemi a krajskou metropolí. Posléze brázdil silnici do Tlučné a dnes vozí zaměstnance štěnovické firmy. Znalci si důkladně prohlédli i Karosu B 731, vyrobenou ve Vysokém Mýtě před 33 lety. Ta byla nasazována v Plzni na noční linku z Bolevce přes Vinice, nádraží, Bory na Novou Hospodu.

Staré nádraží ve Zbiroze hostí Legiovlak, unikátní soupravu se 14 vozy.
Legiovlak zastavil ve Zbiroze, vrcholem návštěvy bude nedělní program

Sobotní odpoledne patřilo spanilé jízdě flotily autobusů po Strašicích. Kdo z řidičů chtěl, mohl tu zůstat až do neděle. Další šance navštívit muzeum bude 18. a 19. září nebo 1. října.