Důvod byl zřejmý: „Získali jsme do dlouhodobé zápůjčky trolejbus Škoda 14 TrE, který spolehlivě jezdil dlouhá léta v Daytonu, což je město ve státě Ohio,“ sdělil za plzeňský ŠKODA BUS-klub Michal Kouba. Byl u kolébky spolku, zabývajícího se historií hromadné dopravy. Především té autobusové a trolejbusové, i když třeba uprostřed minulého týdne sbírku doplnila další tramvaj se znaky krajské metropole! „Vždyť jsme tu od března odpracovali přes třináct set hodin. Zejména kvůli instalaci kolejí,“ dodal Kouba. Kromě toho, že zasvěceně desítkám návštěvníků referoval o jednotlivých strojích, neváhal a vozil pasažéry speciální linky po obci. Cestující tentokrát žádné jízdenky nepotřebovali.

Sraz příznivců a majitelů historických bicyklů se konal v obci u Rokycan
PODÍVEJTE SE: Stále mladé šlapce z Volduch je třicet let

V rohu bývalého vojenského komplexu stojí jeden málem zlikvidovaný unikát. Elektrický tramvajový vůz Brožík/Křižík č. 6 z roku 1899. Věrně sloužil v Plzni do roku 1953, aby si ho posléze odkoupil řidič Kozlík a v Sedlci u Starého Plzence ho předělal na kolnu. Později na včelín a už to vypadalo na likvidaci. Strašičtí se však o voze dozvěděli a od příbuzných majitele ho před třemi lety doslova vymámili kvůli generální rekonstrukci.

Zámořský start oslovil také příznivce KAK. V překladu to znamená Kamarádi amerických křižníků a do Strašic se po vlastní ose z Plzně či Rokycan přemístilo sem nádherných amerických bouráků. Se značkami Mercury, Ford, Lincoln, Chevrolet, Cadillac, atd.