Koncepce křižovatky se silnicí od Holoubkova má hlavně zamezit kolizím na frekventovaném úseku. „Nehody zde byly takřka na denním pořádku. Motoristé od dálnice měli občas za to, že jsou na hlavní. Jenže se spletli a v tom lepším případě to končilo zničenými vozy," potvrzuje starosta Mýta František Končel.

Takto to vypadalo na stavbě v listopadu 2023:

Zdroj: Deník/Václav Havránek

Loni v říjnu byl u startu akce, která ovlivnila chování řidičů i tvář průmyslové zóny. Na okraji města s přívlastkem královské je totiž nejvýznamnějším zaměstnavatelem americká společnost Carrier, produkují chladící boxy do obchodů. Funguje tu ale i TGS, tuzemský dodavatel obráběcích center a nástrojů. Desítky lidí pracují také ve firmě Biggest, soustřeďující se na půjčovnu a bazar stavebních strojů i nákladních vozů. Z výčtu je patrný takřka nepřetržitý provoz s výrazným dopravním ruchem. „Každým dnem si dnes ověřujeme, že stavba má smysl a výběr stavební společnosti byl správný. Dokázali to realizovat bez přerušení provozu," dodává Končel.

Většinovým investorem byl Plzeňský kraj a Mýto přidalo část prostředků ze své kasy. Tím však nekončí, protože na příští rok je tu plánovaná stavba supermarketu a provozovny rychlého občerstvení. Příslušné smlouvy se soukromníkem, jemuž pozemky patří, jsou podepsané. Nic tedy nebrání rozšíření zóny o rozloze čtyřiceti hektarů.

Stavbě silničního připojení severního Rokycanska na dálnici D5 v dubnu 2024.
Motoristická sezona se blíží. Kterým silnicím na Rokycansku se raději vyhnout?

Poslední část odkoupil developer, který chce stavět velkou halu. „Bude to překladiště, kam budou najíždět kamiony a zboží rozvezou dodávky. Práci tam najde asi 40 lidí. Odbočovací pruh už je dokončen," potvrzuje starosta.