V současnosti se vše nejvíc točí kolem dopravního řešení. Popasovala se s ním projektová dopravní kancelář z Plzně. „Z devadesáti procent je vše hotové, čekáme na schválení dopravního inspektorátu policie,“ uvedl starosta. Nejnáročnější podle něj bylo navrhnout řešení na rozšíření dosavadní úzké silnice do lokality u sladovny, kde nová obytná zóna vyroste.

Souviselo s tím i řešení vjezdů do současných objektů. Musely odpovídat rozhledovým podmínkám. Křižovatka se komplet předělávala, nakonec se do plánu vtěsná i chodník.

Celou akci bude zajišťovat developerská firma. „Parcely má vykoupené či směněné za pozemky města. Až vybuduje komunikace v areálu, bezplatně nám je za obecní půdu převede a zbytek doplatí,“ vysvětloval Končel.

Z území je 34 parcel vyčleněných pro rodinné domy, dále by zde měly vzniknout tři dvojdomky, dvacet bytů v řadové výstavbě a osm bytových domů po osmi až deseti bytech. To je zatím možné připzpůsobit zájmu lidí.

Město už eviduje kolem šedesátky žádostí. Vedou rodinné domy a byty. Záleží na lidech, zda budou chtít po odkoupení parcely stavět domky svépomocí, či to nechají na developerské firmě.

Velikost bytů je už dána, ale vnitřky firma uzpůsobí podle přání zákazníka. „Vzhledem k tomu, že se teprve chystá dokumentace pro územní řízení, změn může být ještě dost,“ uvedl Jiří Němeček, představitel firmy IKO, které Mýtští vytvoření zóny svěřili.

Potvrdil také, že vedle rodinných domů je zatím největší zájem o byty, které budou v podobě dvě plus kuchyňský kout a tři plus kuchyňský kout. „Byl bych rád, aby se už příští rok podařilo zahájit výstavbu. Ale to je zatím ta optimističtější varianta. Na startu akce se dost podepsaly průtahy s majetkoprávním vypořádáním. Řada pozemků měla různé majitele. Teď bude hodně záležet na tom, jak rychle se povede projednat dokumentaci,“ dodal s ohledem na zahájení stavby.

„Zamýšlíme v zóně stavět,“ řekl Ondřej Tyc. „Jsme mýtští starousedlíci a nechceme jinam. Mimo plánovanou zónu ve městě stavební parcelu ale neseženete. Kromě toho má Mýto dobrou dopravní obslužnost, včetně nájezdu na dálnici, a dobré pracovní příležitosti. Rozhoduje i to, že ceny zasíťovaných pozemků budou celkem rozumné. Podle mě, a i dalšch, to určuje, proč stavět u sladovny.“