Přes pokročilý čas Mýtští dotaci přijali, protože cílem je úprava páteřní spojky města. I tak se ale, vzhledem k nákladnosti, záměr uskuteční po etapách. Realizace první z nich, přibližně v délce 150 metrů, je v plném proudu. Do konce roku musí být hotovo. To byla podmínka přiznání dotačních peněz.

„Nejnižší nabídkou, zhruba tři a půl milionu bez daně z přidané hodnoty, akci vysoutěžila firma Vavřík," uvedl starosta František Končel. „Dotace od Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) by měla činit milion a šest set tisíc. Přiklepli nám ji na bezbariérovost. Dostupnost chod- níků i parkování pro invalidy musí splňovat normy pro handicapované občany. Zatím jde ale pořád jen o přiznání peněz, obnos ještě nedorazil. V prosinci už by se ale objevit měl, aspoň doufám," konstatoval Končel.

Vozovka zůstane stejně široká, opticky se ovšem přidáním obrubníků a úpravami okolí zúží. Místní věří, že tento efekt zapůsobí na některé piráty silnic, aby ubrali plyn. Přecházení totiž v místě není vůbec snadné.

Staveniště je po celou dobu rekonstrukce zatím oboustranně průjezdné. Lidé mají ale připomínky. Žádali jsme o snížení rychlosti, ale výrazně jsme neuspěli," uvedl Josef Baum.

Ostrůvky uprostřed nové vozovky nevzniknou. Mýtští se však, což považují za problém, nedočkají ani přechodů. SFDI městu namalování zebry nepovolil, podle nich se neprokázala taková četnost dopravy. „Že přes nás ale pořád pendlují těžkotonážní kamiony, aby se vyhnuly mýtným branám na dálnici, to nikoho nezajímá," zlobí se jednomyslně obyvatelé města.

Více v dnešním vydání.