Milan Krond, vrchní přednosta Uzlové železniční stanice Plzeň, dodržel slib daný našemu deníku počátkem prosince.

„V závěru roku přijel s kolegou domluvit podrobnosti,“ uvedl mýtský starosta František Končel. „Zatím má dohodnuté fungovat pravděpodobně do června, další záleží na ekonomických výsledcích. Začít by se mělo od sedmého,“ dodal.

Na místo se opět vrací pracovnice přeložená do Rokycan a po dobu její přítomnosti bude cestujícím k dispozici i čekárna. „Původní návrh představitelů železnice, aby město provozovalo čekárnu samo, mě sice trochu zarazil. Je to asi jako kdyby radnice provozovala třeba veřejné osvětlení. Ale i tak jsme ocenili vstřícnost a kvůli čekárně zkusíme najít pro obě strany schůdné řešení,“ konstatoval Končel.

„Navhujeme, aby za úklid město tuto místnost dostalo k dispozici,“ sdělil Krondl. „Nestřeženou věc je ale těžké uhlídat,“ říká. Ostatně, opět mě o tom přímo na náměstí v Mýtě přesvědčil ´krásně´ rozflákaný přístřešek autobusové přepravy,“ dodal kriticky. Přednosta také uvedl, že vzhledem k reorganizaci v Českých drahách už nadále záležitost s městem nebude vyřizovat on, ale Krajské centrum osobní dopravy.

„Jsme samozřejmě za přístup správy železnice rádi,“ konstatoval Josef Baum, jeden z pravidelných cestujících. „Škoda jen, že máme normálnější provoz nádraží přislíbený pouze na kratší, tedy zhruba půlroční, čas. Proslýchá se, že do doby, než pokladní půjde do důchodu. Je ale určitě příjemné, že aspoň přes zimu bude čekárna otevřená a nádraží osvětlené. Rozsvěcet automaticky z Kařízka, když dojíždí vlak, nebylo nejlepším řešením,“ míní.