S běžným provozem jsme se v úterýnapříklad setkali v ZŠ Čechova ulice v Rokycanech. „Ve škole nepracují odbory, učitelé ale o záležitosti jednali hodně mezi sebou,“ uvedla ředitelka Anna Ratajová. „Protože s tím, abychom se ke stávce připojili, jich souhlasilo velmi málo, konkrétně čtyři, školu jsme neuzavřeli,“ vysvětlovala. „Diskutovali jsme o možnosti dost ve sborovně,“ souhlasila učitelka Lucie Veselá.

„Nakonec převládl názor, že jednodenní stávkou se nic nevyřeší,“ konstatovala. „I ti, co pro stávku byli, včera do zaměstnání dorazili a šli do hodin. Jen normálně nevy– učovali, hodina měla volnější ráz a diskutovali s dětmi o poměrech ve školství,“ doplnila.

Rovněž v ZŠ TGM se včera učilo. „Nikdo z učitelů ne oznámil, že bude stávkovat, proto zaměstnání běží normálně,“ sdělila zástupkyně ředitelky Antonie Průšová. „Tím, že kolegyně nejsou v odborech, je informovanost o stávce malá,“ mínil učitel z téže školy Bořek Hanzlík (sám je členem organizace při ZŠ ulice Míru) a dodal: „Kromě toho dost nás ve škole chybí. Bylo třeba řešit aktuální situaci a ve víru dění šla stávka trochu stranou,“ objasňoval.

V ZŠ ulice Míru stávku podpořilo devět učitelů. Uvedli, že nejsou spokojeni s rozpočtem pro školství. Děti ale šly do školy normálně. „Máme spojené šesté třídy, 8. C je rozdělena do 8. A a B, na prvním stupni pak rozmístění potkalo 4. A a jejich třídní vypomáhala stupni druhému,“ informovala zástupkyně ředitele Ludmila Moulisová.

Ve Zbiroze se symbolicky ke stávce připojili všichni. Jinak byl skoro plichtový stav – 20 zaměstnanců ZŠ stávku chtělo plně podpořit, 16 ne. Škola nakonec zůstala žákům uzavřena. „Původně jsme ale plánovali děti zaměstnat náhradním programem,“ konstatovala ře– ditelka Květuše Horáková.

Předseda oblastního odborového svazu pracovníků ve školství Jan Musílek, a zároveň ředitel ZŠ Cheznovice, se včera zúčastnil demonstrace v Praze. „Stávka ukázala, že pracovníci ve školství jsou nespokojeni se stavem, který v resortu panuje,“ je přesvědčený. „Ať už jde o koncepci, systém, prostředky na učební pomůcky, platy a další,“ říká.

K demonstrujícím v Praze promluvil i čerstvě jmenovaný ministr resortu Ondřej Liška. „Jak byl ministr věcný a stručný, tak přislíbil, že bude hledat koncepci, která školství v současnosti chybí. Snad konečně přišel někdo, kdo se bude o problémy opravdu zajímat,“ doufá Musílek.

Související článek: Kantoři stávkují