Bezohlednost některých řidičů dokazuje i výsledek akce rokycanských dopravních policistů. Ti v polovině dubna po dobu pěti hodin kontrolovali šoféry na dvojici přejezdů přes Zeyerovu ulici v okresním městě. „Při kontrole 68 vozidel zjistili dvacet přestupků. Z toho polovina řidičů překročila stanovenou rychlost na přejezdu,“ uvedla rokycanská policejní mluvčí Jana Tomková.

„Někdy je to o nervy. Stalo se mi, že u Kovohutí v Rokycanech (právě na Zeyerově ulici – pozn. aut.) jela záchranka s houkačkou. Zastavil jsem, ale auto za vozem záchranky vyhodilo blinkr, předjelo sanitu a podjelo mi pod nárazníky. Tihle piráti si snad neuvědomují, že brdzná dráha vlaku je delší než u auta,“ kroutí hlavou strojvedoucí Fiala, který se často setkává také s nerespektováním světelné signalizace před přejezdy.

Podle zkušeností přednosty Českých drah ve stanici Rokycany Josefa Sutnara některá auta dokonce objedou spuštěné závory. „To je hrozně nebezpečné. Když spadnou závory, je za nimi za osm vteřin vlak,“ podotýká Sutnar.

Podle policejních statistik měli letos ti, co se řítí přes přejezdy rychlostí vyšší než než 30 kilometrů v hodině, respektive přes světelné přejezdy více než padesátkou, štěstí. Loni ale museli policisté vyšetřovat čtyři nehody na přejezdech na Rokycansku. „Jedna osoba byla lehce zraněna,“ sdělila k tomu Tomková.

Kvůli chování některých řidičů tak může číhat nebezpečí na každém z přejezdů. Policisté poukazují především na přejezd v Zeyerově ulici, která se v jeho blízkosti kříží s ulicí Boženy Němcové. Přejezd navíc silnici přetíná v ostrém úhlu. „Jeho přejíždění je pro řidiče náročné z hlediska pozornosti, soustředěnosti a odhadu prostoru k zastavení vozidla,“ sdělila Tomková.

Samotné České dráhy postupně investují do zlepšení bezpečnosti na přejezdech. Loni tak osadily světelnou signalizací například přejezd v Hrádku.
„Nyní Správa železniční dopravní cesty, stavební správa Plzeň, zpracovává přípravné dokumentace k zabezpečení dalších pěti přejezdů na trati Nezvěstice – Rokycany. Realizace záleží na přidělení finančních prostředků,“ uvedl technický náměstek vrchního přednosty Správy dopravní cesty Plzeň ČD Karel Týr s tím, že podobné akce bývají zpravidla dokončeny do dvou let.

Dráhy počítají také s tím, že při plánované revitalizaci této trati zajistí právě ji ještě výrazněji.