Autobusy, které už pár let jezdí poloprázdné, se už po okrese zřejmě prohánět nebudou. Trasy, kde fungují dvě nebo více linek naráz, se zjednoduší. Cestující budou moci využívat Plzňskou kartu v rámci celého okresu. To jsou jen některé změny, o nichž v současnosti diskutuje Plzeňský organizátor veřejné dopravy (POVED) s představiteli mikroregionu Radnicka.

Dohady, jež se vedou kvůli zajištění veřejné autobusové přepravy na Rokycansku, obsahují zajímavé dílčí závěry. „Usilujeme o to, aby jednotlivé spoje měly návaznost, aby se lidé dostali k lékaři i na úřady. Děti dojely včas do školy, stejně jako zaměstnanci do práce,“ konstatoval předseda mikroregionu Jan Špilar. Eventuální změna by se například týkala i posunutí začátku vyučování ve stupenské základní škole. Více jak třicet let tu začíná, zcela výjimečně, od 7.30. Žáci by si tedy výhledově mohli ráno přispat, autobus by totiž jezdil později. „Mohu potvrdit, že o této problematice zatím stále jednáme,“ sdělila tamější ředitelka Jaroslava Auterská.

Dalším podnětem je i zjednodušení tras autobusových linek. „Chcete–li cestovat z Rokycan do Volduch, nyní jsou v tomto úseku tři linky. V novém dopravním řešení by byly spoje redukovány pouze na dva se stejným pokrytím jako ty současné,“ vypověděl Martin Janda, dopravní technolog.
Na přetřes se dostalo také rušení některých autobusů. „Uvedu extrémní příklad. Pokud některý spoj týdně využijí jeden až tři lidé, a navíc situace přetrvává třeba dva roky, není důvod pro jeho zachování,“ míní Špilar. Výzkum jasně ukázal na to, že třeba večerním spojem z Radnic do Rokycan pravidelně jezdí kolem patnácti pasažérů. „Je tedy zbytečné, aby tu fungoval ´velký´autobus. Plně postačí nasazení malého s kapacitou asi dvacet až dvacet pět míst,“ vysvětlil Janda.

Velkým přínosem by bylo rozšířené využívání Plzeňské karty, a to v rámci celého okresu.
Na výsledek celého projektu si budou Rokycanští muset ještě počkat. Finální podobu totiž pocítí nejdříve až v prosince roku 2012.