Hlavním cílem bylo seznámit děti se souvislostmi v podobě novin, listů, listopadu, stromů a dřeva.

Kluci a holky tak pracovali ve skupinách, dvojicích i jednotlivě. Používali hudební nástroje (dřevěný bubínek, paličky nebo dřívka). Kromě toho také děti kreslily podzimní stromy nebo si přinesly vylisované listy.

Poznávaly rozdíl mezi stromem a keřem, využití novinového papíru a větnou skladbu, která vytvořila články do novin.

A jak se samotným dětem líbily novinové dny a co je nejvíce zaujalo? "Bavila mě spolupráce ve skupině," svěřily se Eliška Bláhová a Markéta Vavříková. "Zaujala mě práce s novinovým papírem, ze kterého jsme vyráběli stromy. Také kresba stromu v dřevěném rámečku," pochlubily se Lucie Vaníková a Lenka Hodková, která ještě dodala: "Líbilo se mi, že jsme používali hudební nástroje. To mám ráda. Také poslech písní o stromech byl moc hezký."