Podle některých klientů se čekací doby prodloužily zavedením vyvolávacího systému. „Elektronické zařízení, které vydává pořadová čísla, se mi zdá nepřehledné a pokud lidé před tím stávali ve frontě, myslím, že přišli na řadu dřív,“ svěřila se Jiřina Macková.


Alena Vavřincová, která je pravidelnou návštěvnicí pošty, se už několikrát setkala s tím, že klienti situaci poměrně často komplikují. „Vyjedou si totiž lísteček s číslem, například 42, a když se na světelné tabuli objeví 44, znervózní a vytisknou si jiný. Pak na ně přijde řada, ale oni už jsou odbaveni u jiného okénka. Pracovnice o tom nemají přehled, a tak zbytečně čekají, kdy se dotyčný dostaví,“ popsala.


Podle mluvčí České pošty Dity Václavíkové vyvolávací systémy dobu obsluhy zkracují. „Díky těmto zařízením víme naprosto přesně, kdo kolik odvede práce a které přepážky jsou nejvíc vytížené. A hlavně – klienti nemusí stát ve frontě,“ uvedla.


To uvítali zejména senioři. „Vyjedu si lísteček a můžu si sednout. Nevydržím dlouho stát na místě, takže jsem za to jedině rád,“ řekl Deníku důchodce Zdeněk Novotný. Problémy s tím, jakou službu navolit, nemá. „Vesměs jdu zaplatit složenku nebo si vyzvednout peníze, mačkám tedy tlačítko univerzální služby. Většinou nečekám dlouho, chodím sem totiž dopoledne,“ doplnil před několika dny.