Vzdutá hladina vodních toků v uplynulých dnech poutala pozornost všech. V souvislosti s vodou ale Rokycanské trápí i další nebezpečí – možné zamoření Rakováčku, a tím i dalších toků, ropnými deriváty.

Po okrajích Šťáhlavské ulice, stává běžně od odpoledne do rána šňůra kamionů. Hned pod nimi Rakováček protéká.
Zákon na odstavování náklaďáků pamatuje.

„Kvůli ochraně půdního fondu a vod musí provozovatelé nákladní dopravy prokázat, že mají pro své auto chráněnou odstavnou plochu. Ta má své náležitosti. Svod povrchové vody musí ústit do zvláštní jímky, která zachytí veškeré ropné látky. Tedy případné odkapávání oleje, nafty – eventuálně benzínu – či mazadel,“ sdělil bezpečnostní technik plzeňské stavební firmy. Doplnil, že pokud odstaví vozidlo třeba na nějakém staveništi, musí pod ním být alespoň záchytná vana. Nic takového ale u postávajících kamionů na Šťáhlavské k vidění není. Navíc tu platí ochranné pásmo Rakováčku. Pokuty by mohly být pro provozovatele mastné, odvíjejí se podle stupně ohrožení.

Zjistili jsme také, že žádná povolení k parkování v této lokalitě město nevydalo.
K celé záležitosti už občané žijící v okolí sepsali i petici. Kromě toho se ozývají coby jednotlivci. „Právě teď tu jedna stížnost je. Pisatel poukazuje i na to, že zvuk projíždějících aut se od stojící hradby náklaďáku odráží a mění ve značný hluk. Kromě toho občané upozorňují na hromadění odpadků kolem a podobně,“ informoval mluvčí radnice Jan Engler.

Dnes, 18. ledna,se radní problematikou parkování kamionů v ulicích, a to celkově, zabývají. Mimo jiné zvažují návrh obyvatel, aby na přístupové cesty do Rokycan byla umístěna upozornění zakazující parkování kamionů v něm od 20 do 6 hodin.

Ve hře nadále zůstává i uvažované záchytné parkoviště pro tato vozidla na okraji města. „Z původně vytipovaného místa mezi kasárnami a Muzeem na demarkační linii ale kvůli ochrannému pásmu Rakováčku sešlo,“ informoval Engler.