„Před třemi lety jich začínalo o deset víc, ale někteří nevydrželi,“ konstatoval Josef Kožíšek. Jeden z trojice nesmlouvavých posuzovatelů, dalšími byli Petr Valdman a Jiří Olšar.

Na účastníky závěrečné prověrky znalostí čekalo třináct zastávek a na každé z nich zhruba dvacetiminutové snažení. Mezi ty nejdůležitější patřila diagnostika elektronického systému, výměna rozvodového řemene, seřízení světlometů, montáž pneumatik včetně jejich dynamického vyvážení nebo seřízení ventilů.

Zdroj: Deník/Václav Havránek

S nástrahami si musela poradit i jediná dívka Tereza Brejchová: „Střídali jsme týden praxe s týdnem v lavicích a později absolvovali praxi v servisech. Snad jsme se tam zdokonalili, jenže tahle prověrka je pro naše další působení zásadní.“

V areálu nad rokycanským nádražím si nemohou stěžovat na nedostatek nováčků. „Zájem je ve srovnání s minulými roky enormní a hlásí se padesát nových tváří,“ potvrdil Kožíšek.