Už za čtrnáct dní začne platit zákon o zimních pneumatikách, a to od prvního listopadu do 31. března.
Pneuservisy už teď hlásí, že začíná hodně práce. „Všechno nám teď začalo naplno. Lidé mají strach, aby se na ně dostala v pneuservisu řada, tak přezouvají už dopředu. Určitě se všechno přezout nedokáže. Je hodně takových, kteří to nechají na poslední chvíli,” sdělil majitel pneuservisu Miroslav Kolář z provozovny na okraji Rokycan.

Pneuservis v Radnicích má o přezouvání kol jasno. „Lidé pomalu začínají jezdit. Ale ten největší nápor čekáme až po prvním listopadu. Ze zkušenosti vím, že to všichni nechávají na poslední chvíli. Myslím si, že tenhle zákon je dobře pro ty, kteří jezdí pomalu a poctivě. Ti, co jezdí rychle a ohrožují své okolí, těm je jedno, zda na letních nebo zimních pneumatikách,” informoval Jiří Kuncl.

Letní pneumatiky oproti zimním jsou vyrobeny z tužších směsí. Při nízkých teplotách ještě více tuhnout a zhoršuje se tak jejich přilnavost. Proto na sněhu a ledu kloužou. U zimních gum je to naopak. Jsou z podstatně měkčího materiálu než letní. Jsou tedy více přilnavé k povrchu vozovky. Kdežto celoroční mají tvrdší běhoun, díky němuž se zvyšuje jejich odolnost vůči opotřebení. V zimě i v létě mají delší brzdnou dráhu a navíc jsou podstatně dražší než zimní nebo letní pneumatiky. Mnozí odborníci je ale nedoporučují.

Kvůli vyšším cenám kaučuku a ropy hodlají čeští dovozci pneumatik zdražit až o deset procent. Přičemž už vloni zimní pneumatiky zdražily o pět procent. Jak nápor na pneuservisy dopadl, vám přiblížíme koncem měsíce.