Do obou okrajových, ať už směrem do centra či na druhou stranu do Dukelské ulice, ale platí zákaz vstupu.

Původní sdělení důvodu zhotoviteli díla, že není vyjasněno, kdo bude o podchod pečovat a přejme za něj zodpovědnost, ale není tak podstatné. Zaznělo to ve čtvrtek odpoledne při schůzce zainteresovaných, svolané do rokycanské radnice. Hlavní je podle nich výskyt problémů, s nimiž se nepočítalo. „Nejde o ničí liknavost ani zanedbání něčeho,“ zdůraznil projektový manažer Jan Mitlöhner ze společnosti Skanska, která má výstavbu v rámci optimalizace trati na starosti. Na obě vyústění podchodů bude potřeba nově zpracovat projekt a podle informací stavbařů se už na tom pracuje.

Při úpravě vyústění podchodu do náměstí a záměru otevřít ho i směrem do parku se po odbagrování zásypu zeminy přišlo na to, že základy zídky směrem k parku „visely ve vzduchu“. Vstup je tedy nutné zcela předělat. „Bude také znova třeba přeložit kabel 22 tisíc voltů, před časem už kvůli stavbě přeložený, aby nově nebránil otevření podchodu do parku. S ČEZ už jsme začali jednat. Sice na ně tlačíme, ale jinak na to mají až půlroční lhůtu,“ informoval za Správu železniční dopravní cesty Milan Bláha, hlavní inženýr stavby optimalizace trati Zbiroh – Rokycany. „Vzhledem k celkové situaci do konce února nestačíme tuto část podchodu dokončit,“ dodal Mitlöhner.

Zapeklitá je situace i na opačné straně. Kvůli vyústění do křižovatky. Je problém směstnat tam zídku lemující schodiště do podchodu s chodníčkem vedoucím od výtahu, zábradlí oddělující je od silnice a zastřešení. „Zábradlí nelze umístit na hranu obrubníku, existují limity,“ upozornil Martin Cibulka z dopravního inspektorátu a měl i další připomínky k řešení. Nakonec se účastníci schůzky vydali dohadovat se o možnostech přímo na místo a vše znova proměřovali.

„Za čtrnáct dnů jsme si dohodli další schůzku. Pro město by bylo bylo výhodné, kdyby se udělala rekonstrukce celé křižovatky, ale s co nejmenšími výdaji pro nás,“ sdělil starosta Jan Baloun.

Zatím se podchodem tedy hned tak oficiálně chodit nebude, i když lidé tak na vlastní riziko činí. „Ze své pozice nesmíme dovolit užívání celého podchodu a není příjemné, když se lidé pohybují skrz. Chápeme ale, že pro ně je neprůchodnost spojky problémem,“ konstatoval Mitlöh– ner. I trpělivost občanů má své meze: „Víme, že se vyskytly problémy a že v mrazech se dělat nedá. Na druhou stranu, chodit tudy chceme, a tak se podchod užívá s tím, že musíme dávat pozor, abychom nespadli. Kdy ho znepřístupnili, bylo by to pro nás špatné,“ uvedla Soňa Štěpánová.