Na to, že se jedná o komunikaci druhé třídy, je vedle klikatosti ještě hodně úzká. O tom mimo jiné svědčí i několikrát už poškozená svodidla.

„Projížděl jsem tudy na kole a povšiml si, že v prudké zatáčce došlo k narušení statiky krajnice. Tomu nasvědčují i po obou stranách úseku nabouraná svodidla. Z dřívějška také vím, že světelná signaliza- ce se v místě nevyskytuje poprvé," konstatoval Jan Engler.

„Semafory jsou tam nyní umístěné, aby zajistily průjezdnost jen v jednom směru. Oprava úseku se připravuje. Dlouho jsme se však potýkali s výkupem pozemku od majitele zámku," informovala za Správu a údržbu silnic Plzeňského kraje Jana Mrázová. „Už se ale zdařilo, stavební řízení pokračuje a předpokládám, že v půli měsíce bude vydané stavební povolení. Firma, která rekonstrukci pro- vede, ji vysoutěžila v rámci výběrového řízení," dodala. Bude se muset popasovat také s opěrnými zdmi nad hlubokou strží, osmi až desetimetrovou. Ty nynější jsou už hodně zchátralé a navíc je třeba vypořádat se s propustky. Další problém představuje budoucí uzavírka. Co se vyloučení dopravy týká, musí totiž být úplná. S jednou objízdnou trasou přes Kralovice a z druhé strany přes most v Liblíně. Pro osobní automobily bude kratší, nákladní dovede až do Rakovníka. „ Pro- to ještě také čekáme na vyjádření policie z Kralovic a Rakovníka. Věřím ale, že nejpozději do konce srpna práce zahájíme," dodala Mrázová.

„Kvůli cestě do zaměstnání, kam se budou mnozí dostávat značnou oklikou, se už na objížďku vyloženě spoluobčané těší. Myšleno ovšem v uvozovkách," podotkl místostarosta Jakub Tjutčev. „Na druhou stranu jsme určitě rádi, že vozovka se opraví a bude bezpečnější. Vítáme také, že se práce posunou až na konec léta, aby tu nevázl turistický ruch," objasňoval.