„Ze zákona můžeme zaměstnanci nařídit odpracování sto padesáti hodin navíc, všechny ale proplácíme," sdělila personalistka závodu Borgers Radka Cafourková. „Se souhlasem lidí využíváme také možnosti zaměstnat je nad běžný úvazek ještě o dalších čtyři sta šestnáct hodin ročně. Většinou se jedná o osm hodin týdně. Opět jsou proplácené, ovšem bez časového příplatku. Pokud někdo chce raději volno, umožňujeme mu jeho čerpání, " podotkla Cafourková. Důvodem využívání přesčasů je urychlení zakázek či jejich větší objem. Aby se závod s touto nutností vyrovnal bez sjednávání hodin navíc, zčásti v Borgersu přešli na čtyřsměnný provoz. Pracovní turnus je tím dvanáctihodinový. „Nenavyšují se přesčasy, ale museli jsme přijmout více lidí," objasňovala personalistka. „Pokud jde o třísměnné provozy, když je třeba splnit rychle zakázku, přistupujeme přes víkend k přesčasům. V současnosti je práce dost, takže se bez hodin navíc občas neobejdeme," uzavřela Cafourková.

Více přímo v Deníku.