Odborníci navíc upozorňují, že by se toho na automobilu mělo před zimou a v jejím průběhu (nynější vývoj je toho pádným důkazem) udělat a zkontrolovat podstatně více.

„Samozřejmě, že základem jsou kvalitní zimní pneumatiky, neméně důležitá je však kontrola akumulátoru. Jednou z věcí, na kterou stále hodně šoférů zapomíná je výměna letní směsi ostřikovačů za zimní. Dost lidí k nám pak přijede se zamrzlou a roztrhnutou nádobkou na tekutinu. Kontrola chladící kapaliny by také měla být samozřejmostí. V našich podmínkách postačí, aby byla mrazuvzdorná do dvaceti stupňů pod nulou,“ informoval technik rokycanské pobočky Auto CB, Zdeněk Míka.

U starších vozidel se dále doporučuje kontrola těsnění kolem dveří. Problémy, které majitelé aut objeví během roku se totiž v zimním období projeví několikanásobně.

„Kromě těchto důležitých kroků dáváme zákazníkům také rady a doporučení. Pokud někdo jezdí se skoro prázdnou nádrží, je v zimě rozumné tento adrenalinový koníček změnit. Nikdy totiž předem nevíte, kde uvíznete a jak dlouho budete muset stát s nastartovaným motorem. Dobré je nechat si alespoň čtvrt nádrže před každou cestou,“ doplnil Míka.

Dodává, že je na každém řidiči, jestli si do kufru pořídí startovací kabely a sněhové řetězy, nebo rozmrazovač zámků.