Zhruba polovinu produkce plastových dílů pro fabie, octavie i superby posílá do Mladé Boleslavi, kde je týdenní výluka ohlášena od 27. října. „Máme ale zajímavé zakázky pro jiné automobilky, a to i na příští rok. Jmenovat mohu Saab, Hyundai, Opel. Otázkou zůstává, jak se u nich pokles prodeje projeví,“ pokrčil rameny Krob.
Pokud by došlo k redukci zaměstnanců, první by odešli cizinci. Dnes je jich v EuWe přes sedmdesát a výraznou převahu mají Vietnamci. „Jenže základní hygienické návyky jsou pro ně neznámé. Proto teď klademe při jednání se zřizovateli důraz na zdravotní stav zájemců,“ nezastíral ředitel špatné zkušenosti.
Další loučení by se týkalo fluktuantů. „Strašák propouštění bezesporu existuje, ale o zodpovědné pracovníky máme eminentní zájem. Nyní například usilujeme o patnáct lidí ze sousedního Bontazu, kde výroba končí a fabrika se stěhuje snad někam do Afriky,“ dodal Krob. Od začátku týdne navíc dohlíží na výstavbu nové haly pro komponenty Opelu Astra. „Rozhodování správní rady bylo složité. Vedení nakonec investici odsouhlasilo a do května by místní stavební společnost měla být hotova.“
Rokycany se po roce 1989 musely vyrovnat s krachem zdejších proslulých značek – Marily, Favoritu nebo Hamira. Oživení nastalo s přílivem cizího kapitálu a týká se hlavně automobilového průmyslu. Proto nyní sledují dění na světových burzách také v Hutchinsonu nebo Borgersu. kde už rozdávání výpovědí začalo. Podle našich informací by měl Borgers do konce roku zeštíhlet o 350 pracovníků. Vesměs půjde o nováčky, často nemocné nebo ty, kteří se nikde dlouho neohřejí.