„Polovina mostu, který to umožňoval je už dole,“ řekl nám v pondělí před polednem Petr Kubrycht z firmy Skanska, jež práce provádí. Do 30. srpna se v rámci optimalizaci železniční trati Zbiroh – Plzeň ale podle Kubrychta postaví nově. „Příští rok,“ dodal, „bude od počátku března uzavírka vyhlášena znova, protože se bude pokračovat rekonstrukcí druhé poloviny trati, a tím i mostu,“ objasnil.

„Všichni víme, že udělat se to prostě musí, ale i tak připomínky k uzavírce jsou. Někteří řidiči také i přes jasné dopravní značení stále zkoušejí, zda by ještě neprojeli, a pak se vracejí,“ sdělil starosta Miroslav Vild. Poukázal i na to, že tak zbytečně dvojnásob křižují hráz rybníka, která je v havarijním stavu.

Kvůli zavážení materiálu a expedici výrobků z opatření neměli radost ani představitelé DCK. „Nakonec si, stejně jako ve firmě Weiler, kde začali v pondělí 20. července s celozávodní odstávkou, vypomohli zčásti vyhlášením dovolených,“ informoval starosta.

Změnou plánu těžby, aby rychle vyvezli z okolních lesů stromy do manipulačního skladu v Holoubkově, si ještě před uzavřením trasy se situací poradili colloredští lesáci. „Pak by se zbytečně najížděly kilometry,“ informoval Josef Lukeš z firemního střediska dopravy. „Nezbude než objíždět přes Rokycany, Pavlovsko a Dobřív na Hůrky. Nebo to vzít přes Kařízek, Cheznovice a po tankovce se vrátit zpět do Holoubkova,“ dodal.

Pro těžší vozy však dopravní uzavírka znamená zhruba pětadvacetiki­lometrovou zajížďku. „Nejbližší objízdná trasa přes Medový Újezd je leda tak pro osobáky. V Meďáku totiž máte výšku viaduktu tři metry dvacet, tam se vyšší náklady nevejdou. A kromě toho – nosnost mostku směrem k Mýtu je pak dvě a půl tuny, což pro kamiony skutečně není,“ posteskl si řidič Martin Nový.

„V Rokycanech–Borku a u holobytů je už na dřív avizované sundavání mostů, a v daných případech i nadjezdů, posunuto až na 15. srpna,“ sdělil místostarosta města Jaroslav Mráz. Příčinou odložení je podle něj zpoždění ve vyřizování objezdových komunikací. Povedou přes dočasně vytýčené a signalizací chráněné železniční přejezdy. „Původně měla do konce listopadu už stát nová přemostění trati. Předpokládáme ale, že i přes zdržení budou ještě letos hotová,“ dodal.

Petr Kalián ze Správy železniční dopravní cesty zpoždění nepovažuje za problém pro celkové dílo: „Stavba, i v souvislosti s výlukami na trati, nabíhala určitým tempem,“ vysvětloval. „Dílčí objekty celkový termín výstavby nijak nenaruší, pro veřejnost se její doba nezmění,“ míní .