„Já tedy musí přiznat, že máme zařízení už podruhé v opravě. Tentokrát fungovaly jen červené číslice nad padesát kilometrů. Ty žluté pro slušné šoféry se nezobrazily,“ konstatoval ejpovický starosta Bohumil Volf. Firma slíbila v tomto týdnu výměnu přístroje.

Jako první si radar pořídili v Mýtě a umístili ho proti základní škole. „Když tam občas stojím a sleduji, jak motoristé způsobně brzdí, tak to určitě byl dobrý počin. Teď intenzivně přemýšlíme o druhém měřiči z opačné strany. Je to z kopce a piráti za volanty jsou nepoučitelní. Jediný problém je zde s připojením,“ nechal se slyšet místostarosta Jan Auinger.

Obdobné ´mašinky´ jsou v provozu také u sousedů v Holoubkově a Kařezu, jehož starosta Václav Krofta uvedl: „Každý ze dvou radarů stál sedmdesát tisíc, ale nelitujeme toho. Má to určitě psychologický efekt a řidiči zpravidla zvolní. Provoz je u nás značný i s ohledem na nedaleké průmyslové zóny.“ Zbirožští instalovali v závěru loňského roku měřič hned u vjezdu do města a mají stejné poznatky jako Kařezští.

Frekventovaná komunikace kopíruje dálnici a kdo nemá tisícikorunovou známku, využívá právě tuto silnici. „Jezdím tady často a musím přiznat, že vždy zvolním. Radary jsou navíc i za hranicemi Rokycanska. Třeba v Žebráku nebo Cerhovicích,“ konstatoval pražský motorista Josef Vomáčka.