„Ke konci roku 2018 to bylo mnohem náročnější. Se zprovozněním tunelu u Ejpovic byla část autobusů zrušena a třeba lidé ze Strašicka se s tím smiřovali těžce. Nyní je situace o poznání klidnější,“ uvedl specialista zmíněné firmy Pavel Purkart. Na páteřní trati mezi Prahou a Plzní, kdy v Rokycanech zastavují zpravidla rychlíky do Klatov, nedošlo k dramatickým kotrmelcům. Vyřešen je mimo jiné ranní přípoj osobního vlaku z Radnicka do okresního města, což byl mimochodem jeden z podnětů cestujících, realizovaný v nynějším grafikonu.

Na lokální trati mezi Ejpovicemi a Radnicemi není přesto vše idylické. Zejména v Dýšině, kde část vlaků staví v průmyslové zóně Horomyslice, zatímco přímo v obci se to nedaří. Vytipovaný prostor naráží na nesouhlas zastupitelů. Naopak u sousedů v Chrástu nemusí pasažéři až na nádraží, neboť tu vyrostla zastávka u přejezdu.

Zejména dříve narození ale kritizují absenci papírových jízdních řádů. „Ne všichni mají počítače a hledat spojení je komplikované,“ sdělila třeba Jitka Hanzlíková.