„Prodejnost stoupla asi o třicet procent. Zákazníci kupují nejvíce vody perlivé, neperlivé i s příchutí . Zájem mají i o sladké limonády a energetické nápoje,“ popsala Blažena Heroldová z H+H Junior.

Billa registruje podle vedoucího Martina Dlouhého zvýšenou poptávku už od Velikonoc. „Nejdříve byly díky chatařům silné víkendy, teď už jsou celé týdny,“ dodal Dlouhý, který odhaduje současnou prodejnost nápojů až o padesát procent vyšší. „Zákazníci mají zájem o vody, minerálky a také ve velké míře o pivo,“ doplnil.

Podle rokycanské hygieničky Jany Hejdové by měl zdravý jedinec vypít dva a půl až tři litry tekutin denně, nejlépe neperlivé, popřípadě jemně perlivé, vody. „Minerálky doporučuji pít opatrně. Obsahují totiž značné množství minerálních látek, které mají stanovený denní příjem,“ dodala Hejdová.