První v nabídce je změna místa dodání neboli dosílka. „Pomocí formuláře Žádost o změnu místa dodání si požádáte na nejbližší poště a v období od do, nejdéle však šest měsíců, vám budou zásilky dodávány na jinou adresu,“ popsala mluvčí České pošty Dita Václavíková. Tuto službu lze využít pro všechny typy zásilek a poukázek s výjimkou Obchodních a Profi balíků. Zaplatíte za ni sto korun za měsíc. „Za doslání balíků je třeba počítat navíc s poplatkem, který se odvíjí od typu, váhy balíku a jeho doplňkových služeb,“ dodala mluvčí.

Pokud čekáte například doporučený dopis, můžete si na poště zažádat o prodloužení odběrní lhůty. „Když vás pošťák nezastihne doma, ukládá zásilky na vaší poště standardně na 15 dní. Pak se vracejí odesílateli. Tuto dobu si ale můžete prodloužit, a to až na jeden měsíc. Samozřejmě pokud to odesílatel předem výslovně nezakáže,“ vysvětlila Václavíková. V nabídce České pošty naleznete také nabídku opačného typu, tedy vrácení zásilky bez pokusu o doručení na žádost adresáta. Obě tyto služby jsou poskytovány zdarma.

Tomu, aby se vaše schránka neplnila reklamními letáky, můžete pouze předejít. „Česká pošta nabízí samolepky s nápisem Nevhazujte reklamu, které si vylepíte v době vaší nepřítomnosti na schránku. Reklamní materiály však roznášejí různé firmy a ne všichni jejich doručovatelé tento zákaz respektují,“ dodala mluvčí.