Investici ale nebude mít kdo hlídat, na plánovaný kamerový systém už peníze nezbyly. Nádraží ale získá bezbariérový přístup z centra.

„Budeme se snažit práce zvládnout o dva měsíce dříve,“ řekl stavbyvedoucí Jaroslav Živný z litoměřické firmy, která rekonstrukci konzultuje s památkáři. Nádraží totiž pochází z roku 1931. Na jeho plánech se podílel rokycanský rodák Štěpán Wolf. Rekonstrukce by mu měla vrátit tehdejší podobu včetně pískovcovookrové fasády. „Okna jsme vybírali několikrát, než jsme se shodli,“ řekl Živný.

Práce zahrnují kromě nových střech na všech čtyřech budovách komplexu nádraží výměnu oken a dveří, novou fasádu, přezdění komínů a větracích šachet, instalaci hodin i přemístění vstupu do restaurace. Teď stavaři opravují věž, o prázdninách má přijít na řadu přestavba vestibulu. „Při její rekonstrukci bude osobní pokladna přemístěna na okraj budovy, vedle výpravčího,“ upozornil přednosta rokycanské stanice Josef Sutnar.

Do části ve směru k bance tolik dráhy investovat nebudou. Nezbylo ani na další kamery. „Chtěl jsem, aby byl celý prostor po zkušenostech s ničením fasád a veřejných WC pořádně hlídaný,“ mrzí Sutnara.