Místostarosta okresního města Jaroslav Mráz slíbil, že věc prověří. „Právě zpracováváme návrh na postupnou opravu veřejného osvětlení. Tento prostor bychom do něj mohli zahrnout. Před nádražím by světlo být mělo,“ uvedl s tím, že pokud zastupitelé nebudou proti, mohla by radnice do obnovy pouličního osvětlení investovat ročně pět milionů korun.

Samotná rekonstrukce budov nádraží začala na konci března. České dráhy do ní investují několik desítek milionů korun.

Fasády a střechy už jsou skoro hotové, také v hale už je podle přednosty Josefa Sutnara nový strop. „Vnitřek haly je vybouraný. V plánu je podlaha, malování, topení, místnosti pro stánky, nová úschovna zavazadel a vstup do restaurace z náměstí,“ vyjmenoval namátkou Sutnar.

Vestibul bude podle něj otevřen koncem listopadu, přitom podle původního plánu měla celá rekonstrukce skončit až v závěru letošního roku.

Dráhy ale ještě musí vyřešit jednu vadu na dokonalosti proměny nádraží z roku 1931. V rozpočtu totiž nezbyly peníze na kamery, které by prostor ochránily před vandaly. „Správce na ně peníze shání,“ dodal Sutnar.