Radnice zde totiž začala s první částí informační kampaně o odpadech. Ta se věnovala zpětnému odběru elektrozařízení.

Zatímco na rodiče číhal test, děti malovaly na chodník i na papír. „Přemýšlím o tom, jestli televizi vrátit prodejci nebo s ní jet do sběrného dvora. Vzít by ji měl každý prodejce, když za novou zaplatím poplatek za likvidaci,“ dumala nad testem Monika Bošinová. Nějaké body jí pak kvůli tomu, že dnes lze využít obě možnosti, utekly.

„Zářivku do kontejneru hodit nesmíte, protože obsahuje rtuť. Do komunálního odpadu nepatří ani úsporné žárovky. Veškerá elektrozařízení lze dnes odložit u prodejců nebo vám musí říci, kam je máte odvézt,“ radil Josef Hůza z rokycanské radnice. S organizací první části kampaně mu pomáhala Tereza Vyšteinová a mluvčí Jan Engler.

Kampaň má tři termíny, další část se má podle Englera uskutečnit přesně za měsíc, při slavnostech Setkání pod rokycanskou věží. Organizátoři doufají, že během každé části osloví aspoň osmdesát lidí. Naučí je lépe třídit odpad. Není to ale na patnáctitisové město málo? „Od Nového roku by měly být odkazy na odpady na našem webu,“ slíbil Hůza.

Projekt, s nímž se lze setkat v Rokycanech ještě dnes, financuje Evropský sociální fond a státní rozpočet ČR.