Akce, v minulosti nazvaná Květinový den, nyní nese titul Český den proti rakovině.

Minimálně dvacetikorunou za už tradiční žlutý květ měsíčku tentokrát lidé přispějí na pětiletou preventivní kampaň zaměřenou na rodiče a děti. Jak uvádí zpráva Mezinárodní unie proti rakovině, jednoduché změny životního stylu rodiny mohou zabránit vzniku až poloviny nádorových onemocnění.

Ústředními myšlenkou kampaně je zásadní role rodičů při získávání zdravých životních návyků dětí. Akce také klade důraz na právo dětí vyrůstat v prostředí bez tabákového kouře, na pohybové aktivity a zdravé stravování a vysvětlování významu očkování před rakovinnými viry.

Loni rokycanský klub v ulicích okresního města vybral více než 50 tisíc korun, ve dvou předchozích ročnících se mu podařilo pro boj proti zbytečně tabuizované nemoci získat vždy kolem 48 tisíc.