Do konce března jejích služeb využilo 120 klientů, tedy 40 lidí měsíčně, a to při provozu omezeném na 10,5 hodiny týdně.
V polovině března se stala členem Asociace občanských poraden. Stejnou službu, ale v minulých letech zastřešenou Občanskou poradnou Plzeň, využila měsíčně zhruba desítka klientů. Tehdejší kontaktní místo zaznamenalo za celý rok 169 konzultací a 122 dotazů. Nynější poradna zpracovala podle ředitele diakonie Petra Neumanna za první tři měsíce provozu 154 dotazů a poskytla 120 konzultací.
„To znamená, že jsme už za první čtvrtletí odvedli práci jako kontaktní místo OPP za celý rok,“ podotkl ředitel s tím, že by její služby bylo třeba ještě rozšířit. „O členství v Asociaci občanských poraden jsme usilovali od loňského září. Statut přistupujícího člena máme teprve od listopadu. Rozhodnutí o přijetí za tak krátkou dobu vnímáme jako potvrzení snahy o poskytování kvalitních služeb,“ konstatovala vedoucí poradny Petra Blechová.
Podle anonymní statistiky se obyvatelé okresu na poradnu nejčastěji obracejí s problémy v oblasti rodinných a partnerských vztahů. Další oblastí je otázka bydlení, pracovně právních vztahů a zadluženosti některých klientů. „Situace, v nichž nejsou schopni splácet úvěry a hrozí jim exekuce, jsou už opravdu velmi obtížné a není snadné je řešit,“ řekla Blechová, podle níž poradna alespoň vypomůže například s dohodou o splátkovém kalendáři.
Poradna radí i v dalších oblastech a spolupracuje s různými úřady. Není ale právní poradnou a tudíž nezastupuje klienty usoudu, nemá roli notáře či advokáta. Svoji činnost vyvíjí bezplatně, nezávisle, diskrétně a nestranně.
Otevřeno má v přízemí bývalého okresního úřadu v úterý od 13 do 16 a ve středu od 8.30 do 12 a od 13 do 17 hodin. Přitom toto zařízení samo potřebuje finanční pomoc. Ministerstvo práce totiž na nové projekty dotace nevypsalo. Rokycany na její provoz přispěly dotací ve výši 161 tisíc korun.