Podle starostky Miroslavy Kodlové se problém se záplatovaným povrchem, který navíc ničí těžká doprava, týká bezpečí všech lidí v okolí hlavní voldušské cesty. Kamiony si tudy zkracují cestu a možná se tak také vyhýbají placení mýtného.

„Loni voda, která nemůže téci jinak než po silnici, udělala dvaceticentimetrové díry. Silničáři je opravili tak, že jsou tam hrboly. Na domě, který byl třicet let v pořádku, mi teď praská zdivo. V kombinaci s těžkými kamiony je to nepředstavitelný hluk. Sklenice se třesou při každém průjezdu,“ popisuje Trunec, který se bojí příštího deště. Kolemjdoucí totiž nemají kam uhnout a končí pak zmáčení kvůli vozům, které se vyhýbají boulím a děrám v ulici.

Podle ředitele rokycanské správy a údržby silnic Josefa Lišky se to má patrně příští rok změnit. „Ta cesta je problematická už nejméně deset let. Letos jsme objednali projekt za víc než milion korun, příští rok bychom měli silnici spolu s obcemi Volduchy a Březina opravit,“ uvedl ředitel SÚS Rokycany s tím, že prověří i možnost provizorní opravy.

Volduchy podle Kodlové už několik let o opravu bojují. „I za to, aby tudy těžká auta vůbec nejezdila. Provizorní oprava je za týden pryč, těžká auta, která tudy jezdí už i se železem, to vytrhají,“ řekla starostka, podle níž by byl nejvhodnější zákaz průjezdu kamiónů obcí. „Mám obavy, až se tu něco propadne, a lidé mají právem strach o děti,“ dodala.

O takovém omezení by ale musela rozhodnout na základě návrhu správce či vlastníka státní správa. „Musel by nám předložit změnu dopravního značení s vyjádřením policie a objízdnou trasou. Je to ale těžké, když je za obcí průmyslová zóna,“ řekl vedoucí rokycanského odboru dopravy Jaromír Kalčík.
Nepříznivou situaci tak zřejmě vyřeší až naplánovaná rekonstrukce vozovky.