Silničáři na Rokycansku bilancovali nad utracenými penězi. Zimní období na přelomu let 2014 a 2015 je stálo více než dvanáct milionů korun. A to přes skutečnost, že posypových dnů nebylo mnoho.

Finální náklady se počítaly od dubna 2014 do ledna letošního roku. Celková částka včetně daně z přidané hodnoty činí 12 415 tisíc korun. „Tato závěrečná suma se skládá z přímých a vedlejších nákladů. Do těch patří také například opravy nebo příprava vozidel," uvedl náměstek Správy a údržby silnic Rokycany Pavel Fait. Počítaly se také ujeté kilometry. V rokycanském okrese za zmíněné období najezdily osádky 39 221 km, z čehož ujeté kilometry při posypu činí přes 33 tisíc a při prohrnutí téměř šest tisíc. „Náklady na jeden kilometr činily k poslednímu lednu 27 589 korun," uzavřel Fait.

Největší nápor zimy zaznamenali v SÚS především v prosinci a únoru. Při několika výjezdech mnohdy vozidla vysypala až sto tun soli. Zeptali jsme se také motoristů, jaký mají na práci silničářů názor. „Musím říct, že letošní zima nebyla nikterak dramatická. Když jsem ale jezdil, byly vozovky vždy řádně upravené," svěřil se Michal Pešek. „Je fakt, že nemůžou být všude, ale kolikrát se mi stalo, že jsem nepotkala sypače. Ještě, že v zimě moc nejezdím. Na neupravené vozovce bych se bála," konstatovala Miluše Zemková.

Celková spotřeba

Množství:

solanka 84 008 litru

- sůl 1 662 tun

- drť 166 tun

- struska 1 366 tun

Kilometry:

- při posypu 39 221 km

- při prohrnutí 5 781 km