Zhruba padesátka lidí se přišla v pondělí do Triany na nádvoří radnice s materiály seznámit. Širší centrum města je podle nich rozdělené do pěti zón, které by se řešily.

Z řad posluchačů pak zaznívaly návrhy, čemu se věnovat nejdříve a jak. Obyvatelé poukazovali například na situaci v ulici J. Knihy, Jiráskově a prostoru před nádražím. Zaznívaly připomínky, že lidé z okolních institucí auta v lokalitě zaparkují ráno, před nástupem do práce (případně odjezdu vlakem do zaměstnání), ale teprve odpoledne ho uvolní. Ti, co bydlí v lokalitě mají smůlu. To samé je bolístkou i jinde. V Rokycanově ulici zase třeba parkují auta po obou stranách vozovky s obousměrným provozem a průjezd bývá někdy oříškem. Kde tedy auta odstavit? Z publika zazněl návrh, aby se rozšířilo parkoviště v místě bývalého Děkanského rybníčku, kde je v sousedství stávajícího parkoviště rozsáhlá plocha trávníku. Podle vedoucího odboru rozvoje města Jiřího Hlada by realizace při odsouhlasení představiteli Rokycan nemusela trvat dlouho.

Parkovací dům? Firma zpracovávající studii by ho preferovala v místě bývalé Normy. Zpevněnou plochu u Žďáru (nezpevněná městu nepatří) město i občané v diskuzi kvůli sousedství dvou škol a ještě většímu zahuštění dopravy vyloučili. Hlasy by získalo též umístění parkovacího domu na volné ploše u zimního stadionu. Zazněl i originální nápad na vznik podzemního parkovacího centra pod velkým náměstím, s vjezdem z Malého a výjezdem u Žďáru.

Ze studie a názorů lidí by město mělo vycházet při dalším plánování.