Rozděleni na dvě stejné skupiny absolvovali střídavě výuku v německém a potom anglickém jazyce. „Dneska už je to fajn, ale když včera přijeli, dlouho jsme se navzájem ostýchali. Navazování kontaktů napomohl společný večer ve škole. S těmi, co po společné večeři nešli do rodin, jsme potom hráli různé hry a povídali si,“ sdělila Regina Lukačovičová z 9. B. Její spolužačku Aničku Vágnerovou jsme zastihli uprostřed náročného dorozumívání.

Učitelka Bronislava Černíčková, která společnou hodinu pro své žáky i hosty vedla v němčině, zadala vytvořeným mezinárodním dvojicím, aby se domluvily, jak se v rámci elektronického domlouvání německy řekne zavináč, myš, klávesnice a fleška, ale také chtěla znát výraz pro slovo čtyřkolka. „Snažila jsem se jim to všemožně vysvětlit slovním opisem a teď jsem sáhla i po kresbě,“ ukazovala své výtvory Anička.

Zpola detektivní práce do hodiny vnesla spoustu veselí. „Dohadujeme se zkrátka rukama nohama,“ konstatovala s úsměvem Katrin Bittnerová, která právě zjistila, že čtyřkolka by se měla říci das Quad. Dodala ještě, že v rámci anglicky vedené hodiny se bavili hlavně o komunikační síti. „Výuku jazyků si skupiny prohodily, my začínali angličtinou a osobně mě to víc bavilo. Šlo nám to tak asi nastejno, všichni jsme se proto víc snažili a prožívali to,“ vysvětloval Jan Koldušek.

Po jazykové konfrontaci vyrazili žáci rozdělení na skupinky a vyzbrojeni mapkami se stanovenou trasou do rokycanských ulic. Úkoly obdrželi v trojjazyčném provedení – tedy v češtině, němčině a angličtině a kromě zjišťování poznatků se prověřovala i jejich kreslířská schopnost. Měli ztvárnit libovolnou budovu okresního města. Po návratu je čekalo vyhodnocení projektu a odměna nejlepší skupiny.