„Pozvali jsme partnery na výstavu jejich výrobního programu,“ uvedl v úvodu celodenní akce ředitel Správy a údržby silnic (SÚS) Rokycany Radomír Mrkvan. Představil zástupce pěti firem, které dovezly na nádvoří areálu své stroje, a krátce se zmínil o činnosti mateřské organizace: „Letošní rok byl v oblasti investic nejúspěšnější. Přesvědčila nás o tom suma 125 milionů korun na letošní zajištění činnosti z rozpočtu Plzeňského kraje.“

Letní opravy se týkaly především komunikace z Rokycan přes Osek do Liblína a motoristů se dotkla i rekonstrukce silnice do Příkosic. S nástupem zimního období práce nekončí. U Chomle byla zprovozněna opravená část vozovky a nyní se silničáři soustřeďují na úseky u Holoubkova a Rakové (šest, respektive tři milony korun). „Potřebujeme, aby technika byla využita na devadesát procent,“ zdůraznil krajský radní Miroslav Jaroš.

Časy, kdy stroje fungovaly zhruba čtvrtinu směny, jsou podle něho nenávratně pryč. Proto aktéry čtvrteční přehlídky zaujaly mašiny poháněné stlačeným zemním plynem, nebo vybavené přídavnými komponenty. Tlak byl značný, ovšem domácí společnost Ramos–Koo zabodovala. „Vyrábíme na okraji Rokycan různé nástavby a zájem je obrovský,“ pochlubil se Radek Nesét.