Vyroben byl se zámořskými specialitami. „Patří sem otevírání dveří dotekem gumy, masivní nárazníky vpředu i vzadu, přeprava kol nebo elektrická plošina pro hendikepované,“ vypočítával nevšední přídavky Michal Kouba. Muž, který s dalšími dobrovolníky od března odpracoval na renovaci vozu a zejména na stavbě kolejí pro tramvaje přes 1300 hodin.

Strašický areál zaplnili milovníci historických prostředků hromadné přepravy
FOTO: Muzeum dopravy ve Strašicích zahájilo v americkém stylu

Na západě Čech byly vyrobené tři prototypy zmíněného trolejbusu. Dalších 54 už bylo smontováno v Marylandu. Byly určeny pro 61 cestujících (z toho 41 sedících). Zásluhu na tom, že se jeden ze tří kusů 14 TrE objevil zpět, má šéfredaktor časopisu Československý dopravák Libor Hinčica. Převoz zkomplikoval covid-19, neboť přístav v Baltimoru neumožnil vjezd přepravní firmě. Takže trolejbus byl odvezen zpět do Daytonu a nadšenci hledali jiný přístav. Až v polovině června loňského roku byl vyložen v pražských Střešovicích a před zimou se stěhoval na Rokycansko. Zájemci si ho však mohli prohlédnout až nyní!